Kosmetyczka na lato



Kosmetyczka na wakacje to nie lada wyzwanie. Co do niej zapakować? Jak wybrać najlepsze kosmetyki? Czy wyjeżdżając na wakacje brać ze sobą wszystkie kosmetyki, czy część kupić na miejscu?


Od zawsze moja kosmetyczka pękała w szwach, bo brałam wszystko "co może się przyda". Selekcji musiałam nauczyć się w ostatnie wakacje, kiedy lecieliśmy samolotem tylko z podręcznym bagażem, więc nie dość, że ilość miejsca była ograniczona, to jeszcze pojemność max 100ml. I wtedy mnie oświeciło: nie wszystko muszę brać ze sobą! Sprawdźcie moją listę rzeczy "lepiej kupić na miejscu".

1. Żel pod prysznic, szampon i odżywka
Większość państw ma w sklepach dokładnie te same marki, które znajdziemy w Polsce. Loreal, Garnier, Dove. Zamiast kupować w Polsce i przewozić ciężkie, duże butelki (bądź bawić się w przelewanie), lepiej kupić takie rzeczy na miejscu. Za granicą ceny są podobne, a jeśli dzielimy łazienkę ze znajomymi, to możemy podzielić ten wydatek i wspólnie korzystać z rzeczy do mycia.

2. Krem z filtrem UV
Z jednej strony warto wziąć małą tubkę ze sobą - kremu, któremu ufamy i nie dostaliśmy od niego nigdy uczulenia. Jednak warto też się zastanowić nad kupieniem filtru na miejscu. Często sprzedają tam typy i poziomy filtrów, które powinno się używać w danym klimacie z natężeniem słońca. W wakacyjnych kurortach mają pełną gamę filtrów - od 15 do 50!

3. Nawilżający balsam do ciała
Cóż - jestem więcej niż pewna, że 100 ml tego produktu na pewno będzie za mało, kiedy rozpoczniemy kąpiele słoneczne nad "zagranicznym słońcem". Skóra zawsze reaguje w inny sposób i jej nawilżenie powinno być dla nas priorytetem. Dodatkowo przyznam, że lubię próbować kosmetyków z zagranicy, więc chętnie kupuję produkty firm, których nazwa nic mi nie mówi. :)

4. Golarka, pęseta, pilniczek
Takich rzeczy nie można przewozić w bagażu podręcznym. Na wakacjach znajdziemy je w każdym sklepie (drogerii czy nawet typowym "wszystko po 4zł/ 1€". Może nie będą najlepszej jakości, ale na 1-2 tygodnie absolutnie wystarczą.

Są także produkty, które powinniśmy zabrać ze sobą. Na wakacjach nikt nie lubi niespodzianek i lepiej wziąć ze sobą takie kosmetyki, które są sprawdzone i nasza skóra je lubi.

1. Krem do twarzy z filtrem UV
Nikt nie chciałby wysypki bądź reakcji alergicznej na wakacjach. Lepiej wziąć sprawdzony krem, który skóra akceptuje nawet w ekstremalnych warunkach (mowa tutaj np. o podrażnieniu czy poparzeniu).

2. Kosmetyki do malowania
Głównie chodzi mi tu o podkład. Są one w małych buteleczkach, więc nie ma obawy że będzie większy niż 100 ml. Podkład, który służy nam na co dzień, powinien także sprawdzić się na wakacjach.

3. Leki, maści, kremy po opalaniu na poparzenia
Jestem osobą, która woli używać sprawdzonych lekarstw. Za granicą nigdy nie wiem co mi sprzedają. Oczywiście wszędzie będą takie marki jak Bayer itd., ale maść  po oparzeniu, na ugryzienia komarów, czy tabletki przeciwbólowe lepiej wziąć ze sobą. Nie martwcie się, nikt was nie zatrzyma na lotnisku! 

Komentarze

Popularne posty